«Ще один проект для монетизації» — колишній СЕО HellRaisers Олексій Слабухін випустив статтю, де розкритикував командні бандли в Dota 2

Колишній директор HellRaisers проаналізував командні бандли в Dota 2, що вийшли днями. На думку експерта, за останні роки Dota 2 перетворилася з головного конкурента LoL на «ще один проект для монетизації».

Текст колишнього СЕО HellRaisers Олексія Слабухіна

Днями Valve випустили командні бандли в Dota 2. Я спочатку сподівався що через рік все-таки вийде щось і Valve зрозуміють фідбек аудиторії та системи, але все залишилося так само. З одного боку, я їх розумію (Навіщо міняти якщо все й так працює. Приносить мало, але працює). З іншого боку, як я зрозумів, вони не додають скіни, оскільки це прямий дохід, а в бандли йде все інше (А з цікавого лише пару фраз у команд).

Голосові фрази це, напевно, єдине, що комусь десь потрібно. Пам’ятаю, коли вийшла новина про бандли рік тому, ми всі зраділи. І найбільше ми переживали щодо голосових фраз, адже ми хотіли юзати багато різних мемів ком’юніті, але з іншого боку могло прилетіти питання авторського права, і в результаті наш набір не додали б зовсім. Зрештою ми не ризикнули та записали фрази своїх гравців. А насправді всі брали чужі фрази й Valve було все одно.

Їм було скоріше за все все одно, тому що немає особливої ​​дисципліни. Наприклад, Valve додала лише 36 команд у першому етапі. Чому не всі? Причин всього 2. Перша – не всі команди подали у строк. Минулого разу Valve давала місяць на розробку, а випустила через 3. Коли прийшов дедлайн, лише 40% команд встигли зробити. Більш того, Тір-1 команди Європи були у списку тих, хто не підготував. Зрештою Valve просто підганяла, нагадувала. У результаті бандли вийшли вже згодом. Другий момент – технічний, а саме завантаження стікерів. Начебто нічого складного. Але є цілий список правил, навіть сам сайт Valve не приймав архіви більше 100 МБ! У результаті багато хто просто годинами чекав поки архів завантажиться на сайт. А після цього все потрібно ще й в гру додати.

Але в гру потрапляють не всі набори — спочатку дійсно банили образливі, але іноді не приймали «просто тому що». Наприклад, історія з NS і бандлом KBU.US де не додали фразу «У патрулі розберуться» — образливого нічого немає, але в результаті і це банять. І в цілому виглядає наступна тенденція: з одного боку Valve не ускладнюють гру і перестали випускати глобальні патчі, щоб не відлякувати гравців-початківців. З іншого боку, якщо вже працюють на одну аудиторію, то для неї майже нічого не роблять – з останнього Dota Plus, за передплату, скрині, які теж коштують грошей. Ну і командні бандли, які не особливо приносять грошей, але приносять.

В результаті з одного боку маємо Dota, з 40 млн $ призовим на TI11, з іншого боку – екосистему, яка не має перспектив. Ще років 5 тому Dota була головним конкурентом LoL, а тепер перетворилася на ще один проект для монетизації.

Читайте також про те, як працюють тендери на трансляцію The International. Розбирає справжній профі, до якого варто дослухатися.

Источник