Проєкт EUКраїна: пояснюємо українцям, як можна скористатися перевагами євроінтеграції

Європейська інтеграція належить до стратегічних цілей зовнішньої та внутрішньої політики України. Рух до ЄС та НАТО закріплено на конституційному рівні. Відтак важливим завданням залишається інформування українського суспільства про динаміку процесів євроінтеграції. Саме це завдання покладено на урядовий проєкт EUКраїна. Кореспондент АрміяInform детальніше розпитав про цю ініціативу менеджерку з комунікацій EUКраїни та експертку проєкту Association4U Олену Єрмоленко.   

− Розкажіть, будь ласка, про ініціативу створення EUКраїна?

− Після Революції Гідності 2014 року відбувся різкий стрибок підтримки інтеграції України до ЄС нашими громадянами. Відтоді підтримка стабільно висока і коливається у межах від 50 до 54% за даними Київського міжнародного інституту соціології, у динаміці за 2014−2021 р. 

Однак ми бачимо, що такому високому показникові бракує конкретного змісту. Дослідження демонструють те, що українці переважно не пов’язують з євроінтеграцією позитивні зміни, які відбуваються у країні. Хоча вони, безперечно, йдуть, крок за кроком, і багато з них є наслідком саме євроінтеграції України.

Через, зокрема, такий стан справ євроінтеграція стає об’єктом маніпуляції − і внутрішньополітичної боротьби, і як частина гібридних атак з боку Росії. Тому була і необхідність у інформуванні громадян України про те, що такі приклади підвищення якості життя і нових можливостей, як нові Центри надання адміністративних послуг, безвіз, зміни у сфері державних медичних послуг, прискорення і полегшення в отриманні адміністративних сервісів, відремонтовані дороги і мости – це і є не що інше, ніж євроінтеграція.

читайте також:

Це комплексна стратегія держави − одночасно і внутрішня, і зовнішня − що створює попит на зміни, які спрямовані на те, щоб у кінцевому рахунку побудувати «Європу в Україні» для українців. Для цього критичним є знання і розуміння наших громадян про те, що перші результати вибору України у 2014 році курсу на євроінтеграцію, вже є. Їх можна побачити, відчути, ними можна скористатися.

Оскільки це тільки перші результати, і у держави ще великий шлях попереду, дуже важливо нарощувати темпи трансформації − із пострадянської моделі функціонування держави, бізнесу, відносин між людьми, відносин між громадянином і державою на європейську. Це інші цінності, світогляд, інше мислення, тому зовсім інша поведінка − все те, що закладає фундамент саме для дому під назвою «Європа в Україні».

Ольга Стефанішина

Так з’явилась потреба в державній комунікаційній кампаніїї EUКраїна за ініціативи Ольги Стефанішиної, Віцепрем’єрки з європейської та євроатлантичної інтеграції за підтримки Представництва Європейського Союзу в Україні та проєкту Association4U. Кампанія має кілька складових: інформування про компоненти євроінтеграції, інформування про перелік і суть цінностей Європейського Союзу, демонстрація прикладів того, що українці вже сьогодні розділяють і втілюють у життя цінності ЄС, а також формування зв’язку між тим, що багато позитивних змін, які вже відбуваються, − це перші результати євроінтеграції.

− У чому полягає важливість та актуальність цього проєкту?

− Кампанія EUкраїна розкриває практичний зміст євроінтеграції, розповідає про 6 базових цінностей ЄС, переваги та можливості, які з’являються у житті українців завдяки тому, що Україна інтегрується до ЄС. На основі цих принципів відбуваються реформи – не для Євросоюзу, як інституції, а для нас самих, України.

Україна вже стає частиною європейського простору: інтегруючись до внутрішнього ринку ЄС, конкуруючи своїми товарами та послугами нарівні з європейськими, синхронізуючі своє законодавство з європейським. Кампанія EUКраїна показує це за допомогою прикладних речей.

читайте також:

І саме під час першого етапу кампанії було створено понад 100 повідомлень – про досягнення і пріоритети європейської інтеграції від 35 державних органів влади. Саме ці досягнення й стали основою кампанії.

Міфи про Україну як сировинний придаток ЄС, зовнішнє управління і «нас там нє ждут» − є частиною російських гібридних атак. Розуміння того, який великий пласт змін відбувається у майже всіх секторах суспільно-політичного і економічного життя завдяки євроінтеграції, дозволяє нам сильніше протидіяти таким атакам.

На якому рівні нині перебуває інформування українського суспільства з приводу процесів євроінтеграції?

Перший етап комунікаційної кампанії EUKраїна, що тривав у період з грудня 2020 по грудень 2021-го, охопив 13,6 млн громадян України. Другий етап завершується вже  цього тижня.

У кінці грудня ми плануємо провести дослідження Омнібус, де опитаємо громадян України про знання європейської інтеграції в цілому та знання кампанії EUKраїна, та порівняємо отримані результати з даними минулого року, щоб відстежити динаміку змін.

Тим часом в Уряді готується проєкт документу «Стратегія комунікації європейської інтеграції на наступний період 2022–2025 років», який стане основою для всієї подальшої комунікації залучених до євроінтеграції державних органів із суспільством.

https://armyinform.com.ua/2021/11/29/proyekt-eukrayina-poyasnyuyemo-ukrayinczyam-yak-mozhna-skorystatysya-perevagamy-yevrointegracziyi/