Виготовлення коінів як ветеранський бізнес і підтримання традицій військового братерства

Як виникла ідея започаткувати бізнес зі створення коінів та хто вже став замовником таких монет, в ефірі передачі «Ранкова кава» розповів ветеран ЗСУ, засновник ветеранського бізнесу Alex Tymanov Group Андрій Федорчук. Повідомляє АрміяFM.

Alex Tymanov Group  компанія, яку створили в грудні 2017 року два офіцери Сил спеціальних операцій. Займається розробленням та виготовленням сувенірної продукції для представників сектору безпеки України. З 2019 року її засновники розпочали впроваджувати традицію Challenge Coin.

Коін. За часів Римської імперії таку монету давали солдатам, які досягли успіху у військовій справі. Найпопулярніша версія виникнення традиції з’явилась серед американських пілотів, які воювали у Франції в Першу світову війну і замовили собі особливі розпізнавальні жетони у вигляді монет. Сучасні «монети виклику» виникли в 1950–1960-х роках як неофіційне свідоцтво належності до конкретного підрозділу. Цю традицію підтримав полковник Верн Грін, командувач 10-ї групи спеціальних сил США.

Сергій Жуковський: Андрію, ти перший в Україні започаткував традицію обміну та дарування коінів. То що ж це за «медальйон-виклик»?

Андрій Федорчук: Челендж коін — традиція виникла понад сто років тому в США. Тепер вона прийшла до нас завдяки людям, які виконували завдання за кордоном і запозичили її в наших західних партнерів. Не можу сказати, що я її заснував. Ще під час своєї лейтенантської служби я вже отримував коіни певного розвідувального батальйону, який долучався до міжнародних заходів. Вони вже тоді дарували такі монети своїм закордонних колегам. Ця традиція як свідчення вашої шани до колег. Нещодавно відбулися міжнародні навчання «Сі Бриз», у яких брали участь чимало підписників нашої сторінки Alex Tymanov Group. Вони дякували за нашу продукцію, оскільки західні партнери були приємно здивовані тим, що наші армійці дарували українські коіни.

Сергій Жуковський: Які саме коіни дарували наші армійці під час навчань «Сі Бриз»?

Андрій Федорчук: Загалом американці передають монету під час так званого таємного рукостискання. Людина, яка у такий спосіб отримує монету, не дивиться її одразу, а вже коли усамітниться. На «Сі Бриз» наші армійці дарували коіни морської піхоти, розвідки і ССО. Свій найперший коін ми створили у 2018 році, і саме ССО.

Сергій Жуковський: Скільки часу потрібно для виготовлення одного коіна?

Андрій Федорчук: Найважче — це розробити дизайн. Інколи на це йдуть тижні. Розробляємо кілька проєктів, які адаптуються в один. Нещодавно ми зробили коін Держприкордонслужби. На розроблення витратили місяць.

На старті нашого бізнесу прагнули вийти на світовий ринок. Ми це зробили торік, отримавши замовлення з-за кордону. І наступним стратегічним завданням було започаткування традиції у військових вишах, щоб випускники отримували монету навчального закладу. Фахівці з Одеси пішли нам назустріч, і ми разом започаткували таку традицію.

Сергій Жуковський: Десь місяць потрібно на дизайн, а скільки загалом потрібно часу, щоб отримати готовий продукт?

Андрій Федорчук: Загалом на виробництво потрібно 10 робочих днів, по два дні на кожен етап. Але є ще вихідні, також слід враховувати людський чинник. Тож я закладаю 14 робочих днів на виготовлення мінімального тиражу (20 одиниць). Саме виготовлення налічує 5 етапів.

Сергій Жуковський: Які коіни ви виготовляли найближчим часом?

Андрій Федорчук: Виготовляли продукцію для прикордонників, також однієї з урядових організацій. Чому вирішили вийти за межі ЗСУ? У США, де започаткована ця традиція, вона поширена не тільки серед армійців, а й серед інших службовців — поліцейських, рятувальників тощо. Тому ми зробили коін рятувальника України і коін прикордонника України. Судячи з відгуків, ідея сподобалась. Надалі плануємо охопити вузькоспеціалізовані напрями. Тепер у нас стратегічна мета — зробити коіни для всіх: щоб кожен рід військ, представники кожної спеціальності мали свій коін. Ми створюємо сувенірні коіни, які можемо продавати або дарувати в межах волонтерської допомоги. Їх ми робимо тиражами. А ось коіни підрозділів випускаються разово і більше не повторюються.

Сергій Жуковський: Невдовзі чергова річниця створення ССО, чи плануєте створити до цієї дати коін?

Андрій Федорчук: Так, ми створили ювілейні коїни — «5-та річниця ССО». Їх буде всього 100 одиниць, йтимуть вони в подарункових коробках. Можу сказати, що за два роки діяльності це найкраще, що я робив.

Сергій Жуковський: Ви активні в соцмережах, тож маєте можливість відстежувати, хто є вашими замовниками. Як можете охарактеризувати теперішній інформаційний фронт, адже соцмережі один із майданчиків боротьби в російсько-українській війні?

Андрій Федорчук: Так, після мого звільнення я і надалі беру участь у цій боротьбі. Ми запровадили не тільки challenge coin в нашій країні. Є ще напрями, у яких активно працюємо. Спочатку спілкувались через фейсбук, пошту та телефоном. Торік ми перейшли на інстаграм, почали розвивати сторінку Alex Tymanov Group. Щоб це було інформативно, робимо дописи про ССО країн світу. І коли ми заходили, на платформі «Інстаграм» саме український мілітарний контент був представлений доволі обмеженою кількістю людей. Здебільшого там або представники США, або наші сусіди. Наразі ми активно спілкуємося з підписниками у сторіс. І таке живе спілкування допомагає робити багато корисних справ. Ми робимо не тільки бізнес в інстаграмі, а й намагаємось впливати на українського користувача. Переважно це молоді люди, більшість із яких військовослужбовці, що звертаються просто за порадою. І тут я бачу, що йде російський інформаційний вплив на нашого користувача в соцмережах. Тож я намагаюсь цьому активно протидіяти.

Сергій Жуковський: Розкажи про напрям Black Box Face Cub у вашій діяльності?

Андрій Федорчук: Наша команда вирішила об’єднати людей, які не можуть з певних причин показувати свої обличчя в соцмережах. Black Box Face Cub — наразі набирає обертів. Ми розповідаємо, як не видавати інформацію про себе, як дані зробити закритими, як вберегтися від хакерів і так далі. Нині активно працюємо саме в цьому напрямі.

https://armyinform.com.ua/2021/07/vygotovlennya-koiniv-yak-veteranskyj-biznes-i-pidtrymannya-tradyczij-vijskovogo-braterstva/