Головний підводний човен ВМС Іспанії став на ремонт і модернізацію

На верфі компанії Navantia в Картахені перевели в плавучий док іспанський дизель-електричний підводний човен (ДЕПЧ) S-71 «Галерна» – головну субмарину класу «Агоста», яка стала на капітальний ремонт і модернізацію. Як повідомляє Infodefensa, співробітники підприємства приступили до спуску ДЕПЧ на воду. За інформацією видання, незабаром розпочнуться швартові випробування підводного човна. Закінчення ходових випробувань планується на 2022 рік.

Роботи з капітального ремонту та модернізації ДЕПЧ «Галерна» почалися у 2018 році. Після цього оновлення субмарина зможе залишатися в експлуатації до 2028 року. До цього моменту склад ВМС Іспанії вже мають почати поповнювати ДЕПЧ нового покоління типу S-80 («Ісаак Пераля»).

У першій половині 1980 років на верфі в Картахені для ВМС Іспанії побудували чотири ДЕПЧ «Агоста». Головний підводний човен «Галерна» ввели в дію у 1983 році. Два з чотирьох підводних човнів, S-72 «Сірокко» і S-73 «Містраль», відправили в утиль в 2012 і 2020 роках відповідно. За фактом нині іспанський флот має в своєму розпорядженні єдиний підводний човен – S-74 «Трамонтана», термін служби якої закінчується в середині 2022 року. Однак ВМС Іспанії вивчають можливість продовжити її експлуатацію на рік – до моменту, коли на озброєння має надійти перший підводний човен нового покоління «Ісаак Пераля».

Загалом, програма оновлення підводного флоту Іспанії зіткнулася з безліччю труднощів. Передбачалося, що до 2015 року ВМС отримають чотири нові підводні човни класу S-80, що оснащені повітряною незалежною енергетичною установкою. Але в 2013 році, коли вже всі чотири субмарини перебували на різних стадіях виробництва, з’ясувалося, що маса кожної з них майже на 70 тонн перевищує проєктну і критично знижує запас плавучості в підводному положенні. Помилки в проєктуванні наклалися на суттєве скорочення фінансування, і фактично з 2014 року будівництво підводних човнів виявилося замороженим до 2019 року.

До доопрацювання проєкту Navantia залучили британську BAE Systems. Рішення проблеми було знайдено, однак вже готові корпуси підводних човнів довелося розрізати, щоб інтегрувати додаткові секції. Якщо початкова довжина корпусу становила 71 метр, а водотоннажність – 2200 тонн, то після виправлення конструктивних недоліків довжина головної субмарини досягає 81 метра при водотоннажності 3000 тонн.

ДЕПЧ «Ісаак Пераля» спустили на воду навесні цього року, ходові випробування планують розпочати в першому кварталі 2022 року.

Підготував Сергій Воронков

https://armyinform.com.ua/2021/10/golovnyj-pidvodnyj-choven-vms-ispaniyi-stav-na-remont-i-modernizacziyu/