«Крилаті» торпеди — нова реальна загроза для підводних човнів

Прочитаєте за: 2 хв. 2 Грудня 2022, 16:09

Компанія Boeing доопрацювала торпеди для скидання з борту літаків американських ВМС P-8А Poseidon. На відміну від «класичних» варіантів, ці торпеди можуть самостійно долітати до цілі, котра знаходиться на значній відстані.

Система дістала назву HAAWC, або ж High Altitude Anti-Submarine Warfare Weapon Capability (Висотні можливості протичовнового озброєння). У другій половині листопада компанія Boeing повідомила про її вивід на «рівень початкової оперативної готовності».

Основним завданням цього проєкту було забезпечити безпечну та точну доставку торпеди до віддаленої цілі знизивши потенційну загрозу для літака-носія від засобів ППО противника. Для цього інженери компанії Boeing створили спеціальний комплект крил (Air Launch Accessory або ж ALA), до якого підвішується малогабаритна торпеда Mk 54 з гальмівним парашутом.

Після скидання з літака, крила ALA розгортаються і торпеда планує до визначеного району використовуючи систему наведення з підтримкою GPS, яка, за словами виробника, також має можливість працювати в умовах відсутності GPS за допомогою інерційної навігації. Досягнувши відповідної точки, крила від’єднуються і торпеда Mk 54, котра несе у собі заряд масою майже 44 кг, спускається у воду на парашуті та приступає до пошуку своєї цілі.

Точні льотні характеристики «крилатих» торпед наразі невідомі. Втім, у Boeing заявляли, що після запуску з літака їхня система здатна подолати не менше ніж сорок морських миль (близько 64 км). Звичайно ж, дальність пуску залежатиме від висоти та швидкості польоту літака, котрий пускатиме торпеду.

читайте також:

Відомо також, що у середині серпня цього року ВМС США уклали контракт з компанією Boeing на широкомасштабне серійне виробництво HAAWC.

Підготував Владислав Дем’яненко

Фото з відкритих джерел

https://armyinform.com.ua/2022/12/02/krylati-torpedy-nova-realna-zagroza-dlya-pidvodnyh-chovniv/