Нове життя для МіГ-29: як на Львівському авіаційно-ремонтному заводі підіймають у повітря винищувачі

АрміяInform уже розповідала про перспективи розвитку та очікування авіаремонтників з ДП «Львівський державний авіаційно-ремонтний завод» (входить до складу ДК «Укроборонпром»). Цього разу мова піде про те, які процеси відбуваються з винищувачами МіГ-29 на ділянці з ремонту та монтажу літаків — основного цеху з виходу готової продукції з підприємства.

Заступник директора підприємства з виробництва Сергій Страхов розповів, що на цю ділянку літак потрапляє з цеху розбирання і після виконання клепальних робіт на корпусі літака. При цьому всі агрегати МіГ-29 є повністю демонтованими, включаючи механізми, трубопроводи, радіоелектронне обладнання тощо. Сюди відносяться й частини літака, які забраковані фахівцями під час проведення дефектації.

На планері літака виконано бюлетені промисловості. Бюлетень — це технологічний документ, який є обов’язковим до виконання під час ремонту з метою продовження льотної придатності літака, тим самим продовжуючи його життєвий цикл.

Сергій Страхов відзначив, що капітальний ремонт літака виконується дуже глибоко. На наступному етапі робіт заводчани ремонтують електромережу: заміна пошкоджених дротів, роз’ємів, їх діагностування, модернізація у разі потреби. Ці роботи займають доволі багато часу, адже помилки неприпустимі. Якщо обладнання вже буде встановлене на літак, відремонтувати проводку буде вкрай проблематично.

Після проведення інспектування та затвердження комісією відділу технічного контролю (ВТК) придатності літака розпочинається складання та випробовування окремих його частин. До прикладу, перевірка гідравлічної, пневматичної систем, їхньої герметичності тощо.

За словами Сергія Страхова, перевірка обладнання виконується на підприємстві дуже прискіпливо. Для прикладу, після встановлення прицілу, якщо буде виявлено негерметичність системи охолодження, то усунення цього недоліку, знову ж таки, займе дуже багато часу.

Слід додати, що під час цього етапу кожний відсік випробовується окремо від загальної системи. Тобто якщо це стійка шасі, то вона під’єднується до відповідного обладнання і відпрацьовується без інших елементів літака.

Після цього МіГ-29 переходить на кінцеву ділянку складання, де монтуються консолі крила, підключається електроживлення і розпочинається так звана наземна перевірка цілком зібраного винищувача.

Тут же перевіряється функціонування паливної системи, виявлення негерметичності, порядку вироблення палива. Для будь-якого літака це має дуже важливе значення, бо він розрахований на певний порядок вироблення палива та дотримання при цьому центру ваги, тим більше для такого невеликого, як МіГ-29.

Сергій Страхов розповів про те, що після усунення всіх виявлених недоліків працівники монтують двигуни. Далі відбувається їх наземне випробовування, так зване опробування силової установки літака без її запуску.

Після контрольно-випробувальної станції літак передають до льотно-випробувальної, де проводиться комплекс робіт із підготовки до льотних випробувань. Після декількох вдалих польотів та ознайомлювального польоту винищувач передають до військової частини.

Фото автора

https://armyinform.com.ua/2021/12/24/nove-zhyttya-dlya-mig-29-yak-na-lvivskomu-aviaczijno-remontnomu-zavodi-pidijmayut-u-povitrya-vynyshhuvachi/